Nordsjællands Efterskole 06/07
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Site for alle os, som gik på NE i året 06/07.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Jesus-tegninger?!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Jesus-tegninger?! Empty
IndlægEmne: Jesus-tegninger?!   Jesus-tegninger?! I_icon_minitimeOns Mar 12 2008, 23:41

Har kristne en ligeså kort lunte som muslimer? Kan vi ikke tåle at mennesker gør grin med vores tro, taler ned på Gud og Jesus eller andet?
Det tyder på at nogle kristne ikke er en skid bedre..

Jeg læste i går en artikel i en af gratis-aviserne om en svensk tegner, der har tegnet Jesus hængende på korset og blive skidt i hovedet af djævelen. (Se billedet) Det skulle være som en reklame for et kultur-event, og som jeg ser på tegningen er der intet blasfemisk i tegningen overhovedet, for fakts er at djævelen gør præcis, som tegningen beskriver. Alligevel var der nogle mennesker, som ikke kunne tåle at se på tegningen. Tegneren fik flere dødstrusler via breve og opringninger. Han fik at vide at Guds vrede skulle komme over ham pga. det han havde gjort. Han fik trusler om at blive stukket ned. Hvad er det for nogle kristne der gør sådan noget?! Suspect Der er nogen, der burde komme over knæet..

Jesus-tegninger?! Jesus-10
Tilbage til toppen Go down
Miggo
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 27
Age : 34
Location : Frederikssund
Registration date : 02/12/07

Jesus-tegninger?! Empty
IndlægEmne: Sv: Jesus-tegninger?!   Jesus-tegninger?! I_icon_minitimeTors Mar 13 2008, 00:30

Ja, dette viser jo tydeligt, at ikke alle kristne er bedre end muslimerne.

Jeg føler da måske også at tegningen er nedværdigende overfor den kristne tro, men det kan på ingen måde forsvare den reaktion der er kommet. Skriv læserbreve, lave demonstartioner, boycut Sverige, eller hvad som helst. Bare ikke vold, trusler eller noget i den stil. Det er ekstremt dårligt!

I øvrigt syntes jeg snart vi er nået dertil, hvor det er blevet bevist, at ytringsfriheden har gode kår i Danmark (og Sverige). Mon ikke alle har forstået, at vi værner om ytringsfriheden? Syntes i hvert fald vi har fået nok tegninger, og syntes ikke der er grund til at fortsætte denne "udnyttelse" af ytringsfriheden, som det snart er blevet til. Der er ingen grund til, at medierne skal overgå hinanden i tegninger.
Tilbage til toppen Go down
 
Jesus-tegninger?!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Masser af Jesus!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nordsjællands Efterskole 06/07 :: Hyggestedet :: Debat-
Gå til: