Nordsjællands Efterskole 06/07
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Site for alle os, som gik på NE i året 06/07.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Muhammedtegninger mv

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Miggo
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 27
Age : 34
Location : Frederikssund
Registration date : 02/12/07

Muhammedtegninger mv Empty
IndlægEmne: Muhammedtegninger mv   Muhammedtegninger mv I_icon_minitimeTors Feb 28 2008, 23:32

Så er det vist tid til at få startet en ny debat her, og hvad er mere aktuelt end de så berømte tegninger af Muhammed.

De fleste kender nok historien om en stak tegninger, boycut, afbrændte ambassader, og brændende flag. Så lå sagen stile i et par år, men nu er den så pludset op igen, pga mordplaner mod den ene tegner (Kurt Westergaard). Men det er vist diskuteret ret mange gange efterhånden, så syntes vi skal se det fra et lidt andet perspektiv.

Hvordan skal (Kan) vi som kristne stille os i situationen? Vi er (går jeg ud fra) alle glade for religions- og ytringsfrihed, men hvad med dette? Og hvor går grænsen for blasfemi? Hvordan vil vi reagere, hvis det havde været et "angreb" på den kristne tro og ikke islam?

Kom med jeres mening, om dette springfarlige debatemne.
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Muhammedtegninger mv Empty
IndlægEmne: Sv: Muhammedtegninger mv   Muhammedtegninger mv I_icon_minitimeFre Feb 29 2008, 00:33

Altså ifølge hvad jeg har læst er det blusset op igen fordi Kurt Westergaard har tegnet nogle nye.
Dét synes jeg er for åndsvagt.

Én ting er at der er ytringsfrihed og at man har lov til (stort set) at sige hvad man vil, men det er simpelthen for dumt at lege med ilden på den måde. Der var INGEN der var i tvivl om hvad der ville ske, da man lavede tegningerne.

En anden ting er så at jeg synes lige de islamister, som er på barrikaderne skulle tage sig en morfar, for for mig virker det meget som om at de demonstrerer og går amok bare for at gå amok og lige vise at de faktisk også er der. Det virker som om de prøver at bevise at de ikke er så små og ubetydelige, som man tror. (Om det så er ubetydelige er en anden diskution.)

Man ville aldrig komme i den samme situation med os kristne. Efterhånden er vi jo vandt til at man nedgøre vores tro. I princippet bliver vores tro jo nedgjort hver gang en person bander, og det kan godt være at muslimerne synes vi er nogle vatpikke fordi vi ikke gør noget ved disse nedgøringer, men jeg synes de er nogle vatpikke fordi de skal koge helt over pga en smule dansk, sarkastisk humor.
Tilbage til toppen Go down
 
Muhammedtegninger mv
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nordsjællands Efterskole 06/07 :: Hyggestedet :: Debat-
Gå til: