Nordsjællands Efterskole 06/07
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Site for alle os, som gik på NE i året 06/07.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge!

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! Empty
IndlægEmne: Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge!   Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! I_icon_minitimeLør Feb 09 2008, 04:45

Jeg vil gerne dele en lille ting, som blev ret stort for mig her i aften!

Jeg var med til gademission på torvet i Hillerød. For lige at forklare kort hvad det er, så er det at vi er nogen fra LM i Hillerød, som stiller os ned på torvet en fredag aften/nat hver måned byder folk på en kop kaffe eller kakao og et stykke kage og får en snak med dem om Gud.

Her i aften kom der en mand forbi og spurgte hvem vi var og hvad vi lavede og jeg forklarede at vi fortalte folk om vores tro. Det synes han var utroligt fedt. Han var selv kristen, men ikke en kristen som dem vi normalt kender. Han var (og i må ikke hænge med helt op på det her) at han var Serbisk Otodoks Kristen. Han havde det utroligt svært med det, for han følte ikke at han havde nogen at dele sin tro med her i landet. I den form for kristendom, som han tror på er der mange traditioner, som vi ikke har i vores form. Han sagde at der kun var ét sted i landet, hvor man kunne komme i en Serbisk Otodoks kirke, og det var han ked af. Han havde ikke andre at dele sin tro med end hans familie i Danmark. Hvis han virkelig ville dyrke den, måtte han tage helt til Serbien, og det skete kun en gang om året.

Det her blev virkelig stort for mig! Jeg tager det næsten for givet at jeg kan komme til KFS, LMU osv. osv. og være sammen med mennesker, som har den samme tro som, men facts er at der er virkelig mange, som er ikke ligeså heldige som mig. Der er sågar nogen som bliver forfulgt pga. deres tro. Frygteligt! og næsten uforståeligt for os her i osteklokken, Danmark.

Stof til eftertanke!

God weekend og god vinterferie til dem der har det. Smile
Tilbage til toppen Go down
Frede
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 13
Age : 32
Registration date : 01/12/07

Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! Empty
IndlægEmne: Sv: Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge!   Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! I_icon_minitimeOns Feb 13 2008, 17:06

Det er faktisk lidt fantastisk at vi har nogen at dele vores tro med. Det er lidt mærkeligt så mange ting vi, i danmark, tager som en selfølge.
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! Empty
IndlægEmne: Sv: Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge!   Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! I_icon_minitimeSøn Feb 17 2008, 01:56

Tja.. Tror ikke det er fordi vi bor i DK.
Tilbage til toppen Go down
jonasar
Admin
Admin
jonasar


Antal indlæg : 32
Age : 33
Location : Græsted
Registration date : 26/11/07

Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! Empty
IndlægEmne: Sv: Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge!   Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! I_icon_minitimeSøn Feb 17 2008, 19:25

Det er rigtigt, at det ikke er landets "skyld", at vi taget alt for givet.

I Danmark lever størstedelen i velstand, hvor vi har råd til at forbruge i massevis og kan stortset pege på alt og få det.
Vi har også haft demokrati i over 100 år og det virker naturligt for os.
Med demokrati og velstand i så mange år virker tingene så naturlige, at det er unaturligt når andre ikke har dem.

Man kan generalise og sige, at det er landets "skyld", men i demokrati har vi jo ret til hver vores tankegang - så i sidste ende er det jo op til os selv, hvad vi tager for givet.

Og som Frederik siger er vi egoistiske og sætter alt som vi selv gør som en selvfølge.

God weekend till alle!
//Jonas
Tilbage til toppen Go down
https://ne0607.danskforum.net
Sponsoreret inhold





Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! Empty
IndlægEmne: Sv: Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge!   Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge! I_icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Vi har et kristent fællesskab - det er ikke en selvfølge!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nordsjællands Efterskole 06/07 :: Hyggestedet :: Missionshuset-
Gå til: