Nordsjællands Efterskole 06/07
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Site for alle os, som gik på NE i året 06/07.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Er det i orden?

Go down 
+4
Miggo
Stefan
Line-pigen
Ingemann
8 deltagere
ForfatterBesked
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeMan Jan 14 2008, 14:21

Jeg var i går til Lovsang i Bethesda. Fed aften, men det princip som de har kørt i efterhånden lang tid med at du betaler 20 kr for entré og så får du en sodavand er de gået væk fra. Er det i orden?
Jeg synes bestemt ikke det er i orden! Man må altid beregne mission som en underskudsforretning, og jeg kommer og har kommet til 2 andre kristne arrangementer, som er mindst ligeså store og om ikke større, og der er der FRI entré.
Det kan godt være at 20 kr ikke er særligt meget, men det er mere princippet i det. Man får ikke trukket folk ind fra gaden, hvis det koster noget. Du får ikke ligeså mange nye til, hvis det koster noget, og derved synes jeg de gør sig selv en bjørne-tjeneste.

Før kunne jeg se en smule (meget lidt) mening i at tage penge for arrangementet i det at man fik en sodavand, men når de har fjernet sodavanden og også tager penge for det, synes jeg det er for latterligt! Fremover tror jeg ikke jeg vil støtte arrangementet økonomisk.

Hvad er jeres holdning til det her?
Tilbage til toppen Go down
Line-pigen
Meget aktiv
Meget aktiv
Line-pigen


Antal indlæg : 16
Age : 34
Location : Vemmedrup, Køge
Registration date : 02/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeMan Jan 14 2008, 16:19

Jeg kan godt forstå dig, men samtidig ville det jo også være ærgeligt hvis det blev droppet, fordi det gav for meget underskud, og hvem kan ikke undvære en 20'er for at dig selv og andre, evt. ikke kristne vil komme derinde. Jeg syntes også det er lidt mærkeligt at det skal koste 20 kroner, men jeg tror da næppe at de vil nægte en adgang hvis ikke man betaler en 20'er.

Men takf or i går Smile altid hyggeligt.
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeMan Jan 14 2008, 17:47

Jeg nægter at tro på at det giver "for meget" underskud!
De bliver holdt i deres EGNE lokaler, ders EGNE musikere, de sælger rigtig meget sodavand osv, og så dyrt kan det ikke være at lave lyd derinde!

Sådan et event som SolaGratia bliver nødt til at finde lokaler, hvor de kan være, lave mad, de låner musikudstyr af et kor og lydmanden og flere musikere fra det kor stiller bare op, og bruger så meget tid på det. Jeg er næsten sikker på at det giver underskud.


Sidst rettet af Lør Feb 09 2008, 15:18, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Stefan
Redaktør
Redaktør
Stefan


Antal indlæg : 123
Age : 33
Location : Hillerød
Registration date : 27/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeMan Jan 14 2008, 19:44

Jeg er helt enig med dig andreas (jeg tror også vi har snakket om det før). Jeg er helt overbevist om at de ikke behøver at tage penge for det. Husk på hvor mange bidrag der bliver givet til kirkerne rundt omkring, jeg skulle mene at IM,som jeg mener afholder det, har rigeligt. I så faldet hvis de ikke har er jeg ikke i tvivl om at de nok skulle få støtte i deres sag hvis det kom til pengeproblemer.

Jeg har selv kommet i kristne forsamlinger hele mit liv, og jeg har aldrig før prøvet at skulle betale entre! Jeg vil dog sige at jeg synes det er et superfedt event og kan på det varmeste anbefale at prøve det:D

Det skal ikke koste noget at lovprise Gud til en ungdomsgudtjeneste!
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeTirs Jan 15 2008, 02:06

100% enig!

Skal lige tilføje at et event som Solagratia ligger på grænsen til at være en underskudsforretning. Det svinger lidt fra gang til gang har jeg fået at vide.
Tilbage til toppen Go down
Miggo
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 27
Age : 34
Location : Frederikssund
Registration date : 02/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeTors Feb 07 2008, 19:06

Så vidt jeg ved (Det kan godt være jeg tager fejl) er det ikke IM der står for det. De går meget op i at det er tværkirkeligt, og derfor er der ikke som sådan en kirke bag arrangementet. (Ud over, at IM stiller lokaler til rådighed). Derfor er man nødt til at skaffe penge til lyd/lys folk, idet der ikke står nogen organisation bag, der kan støtte. Hvis man ikke tog entre vil det bare være nødvendigt med indsamling hver anden gang.

Jeg kan godt se, at det kan være problematisk, at tage penge for at lovprise Gud. Men som en anden skrev, kan man altså godt komme ind, selvom man har glemt penge (Ja, jeg har prøvet det Cool )

For mig gør det ikke rigtigt noget, idet jeg som regel godt kan undvære en 20er. Og for den sags skyld også 40kr, hvis jeg skulle have en ikke-kristen ven med. Stoler på folkene bag, så tror ikke det handler om, at skabe overskud eller lign.
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeTors Feb 07 2008, 19:40

Jeg synes bare det er princippet i det der er noget galt med.

Det kan godt være du har ret i at det ikke er IM der står bag. Fx kommer lovsangslederen Thomas Vestergaard i LM, men jeg ved det ikke?

Jeg tror bare jeg vil "komme til at glemme mine penge" fremover.
Tilbage til toppen Go down
Mikse
Aktiv
Aktiv



Antal indlæg : 9
Registration date : 12/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeLør Feb 09 2008, 12:32

Det overrasker mig meget, at i ser det som et problem at skulle give en 20'er. Som fattig efterskoleelev, der lige har betalt en 10.000 kroners gæld af, blev selv min økonomi ikke smadret af at give en freaking 20'er, og det siger da også selv den ikke gør. Så er det da på en eller anden måde for lavt, at brokke sig over det.

Folk fra Københavns Indre Mission står bag, men de er ikke støttet økonomisk, nej. Så der kommer lejen af lokaler ind i billedet, tror jeg.

De har jo prøvet, at man ikke skulle betale, og at folk så selv kunne give penge, hvis de ville. Det holdt ikke.

Nej, Lovsang i Bethesda er ikke mission, som skal få "folk fra gaden ind":

Lovsang i Bethesda har til formål at danne rammerne for tilbedelse og tak til den almægtige Gud.

Det er vores ønske at samle unge fra alle kirker i København til tilbedelse af vores Skaber og Frelser. Vi håber, at dette arrangement kan være med til at knytte kristne i København tættere sammen, og være et sted, hvor mange mennesker kan opleve glæden ved at lovsynge.
læs mere på www.lovsangsaften.dk

Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad i prøver at sige med 20'eren. Tror i seriøst at de ville tage det, hvis det ikke var nødvendigt. Vil en af jer seriøst påstå, at de prøver at tjene penge på arrangementet?
Nogen gange må man simpelthen stole på folk, specielt kristne voluntører, som gør et stort arbejde ud af at afholde et super fedt arrangement.


Sidst rettet af Lør Feb 09 2008, 14:47, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Mikse
Aktiv
Aktiv



Antal indlæg : 9
Registration date : 12/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeLør Feb 09 2008, 12:48

Og nej, hvis de tog 200 kr for indgang, havde de haft 40.000 kr at lave lyd for. 200 x 20= 4000
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeLør Feb 09 2008, 15:17

Du har slet ikke set pointen, som vi har prøvet at få frem flere gange gennem denne tråd.

Det skal ikke koste penge at få kristent fællesskab med Gud

Det er deri problematikken ligger!

Jeg var til SolaGratia i torsdags og der sagde de at deres revisor havde aldrig set så mange pengegaver blive givet til sådan et arrangement, så det kan altså godt lade sig gøre!
Desuden holder de også indsamling til arrangementet hver gang, og det synes jeg også er fair nok! Man skal bare ikke forlange penge af folk for at få lov til at synge lovsang og være sammen med sine kristne venner, det er simpelthen FORKERT

Jeg synes det er tankevækkende at arrangørende bag SolaGratia ville droppe projektet, hvis de blev nødt til at tage penge i entré.

Do I make myself clear?
Tilbage til toppen Go down
Mikse
Aktiv
Aktiv



Antal indlæg : 9
Registration date : 12/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeLør Feb 09 2008, 16:41

Det synes jeg bare er en plat pointe, selvom du er meget clear.

Vi lever i et samfund i dag, hvor alting har en pris, og det er man nødt til at få ind i hovedet. Min pointe er jo, at de tager penge fordi det er nødvendigt at tage penge. Hvis alternativet er, at de dropper det, synes jeg at de 20 kr er mere end okay.
Tilbage til toppen Go down
Miggo
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 27
Age : 34
Location : Frederikssund
Registration date : 02/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeLør Feb 09 2008, 16:43

Ingemann skrev:

Man skal bare ikke forlange penge af folk for at få lov til at synge lovsang og være sammen med sine kristne venner, det er simpelthen FORKERT

Jamen tror ikke de vil kræve penge for, at man mødes hjemme og lovsynger Gud. Men hvis det nu engang er nødvendigt at smide en 20er for at bruge DERES lokaler, DERES lyd og lysudstyr og DERES instrumenter, så må man gøre det. Hvis du syntes det er retfærdigt at "snyde" for at betale den 20er så syntes jeg du skal gøre det. Personligt syntes jeg det vil være forkert (Og har for længst betalt min "gæld" på 20kr tilbage Wink )
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeLør Feb 09 2008, 18:18

Jeg synes ikke jeg snyder nogen. De skyder sig selv i foden ved at gøre som de gør. Det burde blive financeret at frivillige gaver og IM's pengekasse.
Tilbage til toppen Go down
Mikse
Aktiv
Aktiv



Antal indlæg : 9
Registration date : 12/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeSøn Feb 10 2008, 15:25

Det har de jo prøvet, men det fungerede ikke. Målgruppen til lovsang i Bethesda, er som regel ikke folk der giver pengegaver.
Tilbage til toppen Go down
Frede
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 13
Age : 32
Registration date : 01/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Svar   Er det i orden? I_icon_minitimeTirs Feb 12 2008, 01:58

Jeg víl sige for lige at melde mig ind i denne diskution, at jeg syntes det er helt fint at det koster 20 kr,- at komme ind. Hvis vi antager at lyden koster 2000-3000 så er der den næsten dække afhængigt af hvor mange der kommer.. Hvis vi antager at der kommer 150 og alle betaler 20,- så tjener de 3000 på det. Men der kommer jo ikke altid 150, så prisen variere. Og de har også skulle betale for reklame sådan at folk kommer. Og hjemmesiden har de måske også skulle betale. Så syntes at det er helt fint. Og 20,- er jo ikke særlig meget at give for et arrangement der er så fedt..
Tilbage til toppen Go down
Miggo
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 27
Age : 34
Location : Frederikssund
Registration date : 02/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeLør Feb 16 2008, 19:04

Ingemann skrev:
Jeg synes ikke jeg snyder nogen. De skyder sig selv i foden ved at gøre som de gør. Det burde blive financeret at frivillige gaver og IM's pengekasse.

Igen kan jeg bare sige, at det IKKE er IM der står bag. Således kan man næsten ikke klage over, at de ikke spytter penge i arrangementet.
I forhold til det med frivillige gaver kan vi da godt blive enige om, at det var fedt, hvis alle automatisk gav gaver, hvis så entreen var gratis. Man helt ærligt. Hvor mange tror du vil lægge lidt penge, når kurvene går rundt? Sådan her betaler alle det samme, og alle får det samme ud af det. Fair nok, hvis du spørg mig.

Og sidst tror jeg ikke de skyder sig selv så meget i foden. Det kommer stadig masser af mennesker hver gang, selvom det koster penge. Og der er ikke en risiko for, at der lukkes ned, pga økonomiske problemmer, takket være at hvert enkelte arrangement kører rundt.
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeSøn Feb 17 2008, 01:59

Miggo skrev:

I forhold til det med frivillige gaver kan vi da godt blive enige om, at det var fedt, hvis alle automatisk gav gaver, hvis så entreen var gratis. Man helt ærligt. Hvor mange tror du vil lægge lidt penge, når kurvene går rundt?

Mange flere end du tror!
Tilbage til toppen Go down
Miggo
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 27
Age : 34
Location : Frederikssund
Registration date : 02/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeSøn Feb 17 2008, 15:34

Ingemann skrev:

Mange flere end du tror!

Det kan godt være, men åbenbart ikke nok. Som Mikse skriver tidligere, er dette prøvet, men det løb simpelthen ikke rundt.
Tilbage til toppen Go down
jonasar
Admin
Admin
jonasar


Antal indlæg : 32
Age : 33
Location : Græsted
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeSøn Feb 17 2008, 19:30

Du betaler jo faktisk også penge for at gå i kirke = kirkeskat!
Tilbage til toppen Go down
https://ne0607.danskforum.net
Miggo
Meget aktiv
Meget aktiv



Antal indlæg : 27
Age : 34
Location : Frederikssund
Registration date : 02/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeSøn Feb 17 2008, 19:56

jonasar skrev:
Du betaler jo faktisk også penge for at gå i kirke = kirkeskat!

Det er det jo så ikke os alle der betaler, idet man frit kan melde sig ud af folkekirken:P Men ellers ja. Det "koster" det også noget, at være med i det kristne fællesskab. Den eneste forskel er sådan set, at kirkeskat er frivillig.
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeSøn Feb 17 2008, 22:03

Uanset hvad I siger til Lovsang i Bethesdas forsvar er min holdning til det meget klar.

Basta Rolling Eyes
Tilbage til toppen Go down
kure

kure


Antal indlæg : 1
Age : 33
Location : Hillerød :D
Registration date : 29/12/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeTirs Feb 19 2008, 00:04

Kan godt se dit (andreas) synspunkt.
Men helt ærligt det er jo ikke det helt store at skulle betale en 20'er til et godt formår! Smile
Ellers kunne du jo fx købe en pose slik eller noget i den stil for en 20'er, men det er nok ikke det der ødelægger dit buget at give en lille gave til lovsang i bethesda.
-
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitimeTirs Feb 19 2008, 17:32

Endnu en gang.. Princippet i at kræve penge af folk er forkert.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Er det i orden? Empty
IndlægEmne: Sv: Er det i orden?   Er det i orden? I_icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Er det i orden?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nordsjællands Efterskole 06/07 :: Hyggestedet :: Debat-
Gå til: