Nordsjællands Efterskole 06/07
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


Site for alle os, som gik på NE i året 06/07.
 
ForumforsidePortálGalleriSøgNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Stefan
Redaktør
Redaktør
Stefan


Antal indlæg : 123
Age : 33
Location : Hillerød
Registration date : 27/11/07

Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. Empty
IndlægEmne: Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen.   Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. I_icon_minitimeLør Dec 01 2007, 22:44

Jeg troede at det var en forsinket aprilsnar... Nu er der igen nogle "kloge mennesker" (selvfede egoister) som har lavet en ny ændring af fyrværkeriloven. Dette er ikke første gang der sker en stramning af lovene vedrørende fyrværkeri. Siden fyrværkerifabrikken i Seest sprang i luften i November 2004, er der vedtaget et utal af ændringer vedrørende pyrotekniske artikler (ved en pyroteknisk artikle forstås enhver form for blanding af stoffer til formål af skabe lyd, lys, gas, varme eller røg).
Denne her gang går det ud over raketterne. Hidtil har det maksimale nettoeksplosiv i en raket været på 400 gram, det er nu skåret ned til at den kun må indeholde 75 gram. Det vil sige en nedskæring på 80%. Resultatet af det, er at der ikke kommer ligeså mange effekter på himlen som i de forgangne år. Grunden til at loven er skærpet er KUN pga. af sikkerhedshensyn. Ærlig talt har jeg aldrig før hørt om at der var problemer med raketter på denne størrelse.

Det er ikke kun forbrugerne der bliver ramt af denne nye lov, også salgsstederne og hele branchen bliver ramt hårdt rent økonomisk. Jeg fatter simpelthen ikke hvad alle de her regler skal gøre godt for. Der blev vedtaget sidste år at man kun må skyde krudt af mellem 1. dec og 5 jan. Så kan det simpelthen ikke passe at så meget af glæden bliver taget fra os (mig) i den ene måned om året!
Resultater af denne lov-ændring = Nedsat glæde hos entusiasterne (mig), samt meget større salg af illegalt krudt.

For mit vedkomne kommer jeg til at lægge ligeså mange penge i krudt som i de tidligere år. Dette år kommer bare til at have den forskel at de mange Kg krudt der kommer til at ligge under min seng ikke har en godkendt BRS-Nummer... but who cares? Sad
Det gør mig ked af det at fortæller jer derude denne tragiske nyhed, som kommer fuldstændig bag på mig. Dog ser jeg stadig frem til årest absolut fedeste dag! Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Ingemann
Admin
Admin
Ingemann


Antal indlæg : 152
Age : 34
Location : Hillerød
Registration date : 26/11/07

Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. Empty
IndlægEmne: Sv: Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen.   Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. I_icon_minitimeLør Dec 01 2007, 23:24

Hold kæft hvor er det latterligt mand!

Jeg kan heller ikke se hvad det skal gøre godt for! Vi må bare få raketterne tættere på jorden, så de ser store ud Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Stefan
Redaktør
Redaktør
Stefan


Antal indlæg : 123
Age : 33
Location : Hillerød
Registration date : 27/11/07

Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. Empty
IndlægEmne: Sv: Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen.   Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. I_icon_minitimeLør Dec 01 2007, 23:57

Hvad siger du til det her? Jeg ville mene det er et godt alternativ sunny
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. Empty
IndlægEmne: Sv: Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen.   Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen. I_icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Ny ændring af fyrværkeriloven igen igen.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Nordsjællands Efterskole 06/07 :: Hyggestedet :: Frit forum-
Gå til: